تحصیل در آمریکا - تقویم تحصیلی آمریکا و رشته های تحریمی در آمریکا

برای مشاوره

از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور با ۱۵۶۹ ۹۰۷ ۹۰۹ تماس بگیرید

مشاوران شریف از 8 صبح تا 12 شب پاسخگوی شما هستند. (حتی ایام تعطیل)

تقویم تحصیلی آمریکا


پرطرف دارترین مقاصد دانشجویان

کشور آمریکا محبوب ترین کشور برای تحصیل در بین دانشجویان بین المللی است، کشورهای انگلستان، آلمان، فرانسه، استرالیا و اتریش نیز پس از امریکا در جایگاه بعدی هستند. اما با توجه به شرایط موجود و پیش آمده دو کشور استرالیا و کانادا در حال رشد سریع تری نسبت به امریکا در جذب دانشجویان خارجی دارند که ممکن است در سال های آینده جایگاه نخست را از آن خود کنند. حدود نیمی از دانشجویان بین المللی را دانشجویان آسیایی تشکیل می دهند و اکثر دانشجویانی که در دانشگاه های ژاپن و کره در حال تحصیل هستند از کشور های آسیایی می آیند. بیشترین تعداد دانشجویانی که در آمریکا در حال تحصیل هستند از دو کشور پرجمعیت چین و هند هستند که تمایل دارند پس از بازگشت به کشور خود از جایگاه کاری مناسبی برخوردار باشند.

تقویم تحصیلی آمریکا

آمریکا نیز مانند ایران دارای سه ترم تحصیلی است. ترم های پاییز، بهار و تابستان. ترم پاییز معمولا بیشترین دانشجو ها را برای ثبت نام دارد. از مزایای این ترم وجود فاندها و کمک هزینه های زیادی نسبت به ورودی های ترم های دیگر است. با این که ترم بهار نیز دانشجویان زیادی برای ثبت نام دارد ولی کمک هزینه ها و فاند ها در این ترم نسبت به ترم پاییز بسیار کم است و همین دلیلی است تا دانشجویان ترم پاییز را برای تحصیل انتخاب کنند. ترم تابستان نیز همانند ترم تابستانی که در ایران برگزار می شود، است. این ترم بیشتر برای جبران دروس افتاده دانشجویان و یا برای اخذ دروس پیشنیاز دروس اصلی دانشجویان است تا دانشجو بتواند راحتتر دروس اصلی خود را بگیرد.

رشته های تحریم

برخی رشته ها بودند که دانشجویان ایرانی نمی توانستند برای ادامه تحصیل در این رشته ها به امریکا بروند. اما بعد از توافقات تحریم های این رشته ها نیز برداشته شد و دانشجویان می تواند در این رشته ها مشغول به تحصیل شوند. رشته هایی مانند فیزیک هسته ای، شیمی جداسازی، هوافضا و ... .

مشاوران شریف با ارائه بهترین شرایط تحصیل در آمریکا و کشور های دیگر شما را در اخذ پذیرش تحصیلی و نیز تهیه مدارک لازم از جمله رزومه تحصیلی، انگیزه تحصیلی و ... و نیز مراحل اخذ پذیرش تحصیلی همراهی خواهند کرد و همه مراحل را به شما آموزش خواهند داد.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.